Fogójátékok
.Medvék és mormoták
Időtartam: 10-15 perc
Kor: 8 éves kortól
Helyszín:teremben, szabadban
Fejlesztés: reakcióképesség, gyorsaság, téri tájékozódás
A játékosokat két csapatba osztjuk, az egyik csapat a medvék csapata, a másik a mormoták csapata. A csapatok egymással szemben állnak, a terem két végében. A játékvezető jelzésére (taps, sípszó) lassan, lépésben elindul a két csapat egymás felé. A játékvezető elkiáltja magát: mormota, ekkor a mormoták csapata gyorsan megfordul és fut vissza a helyére, a medvék csapata üldözi őket. Akit elkapnak, mielőtt visszaér a falhoz, átkerül a másik csapatba. Mindkét csapat visszaáll a helyére a falhoz és kezdődik elölről a játék: a csapatok elindulnak egymás felé, a játékvezető kiált: medve vagy mormota. Amelyik csapat nevét kiáltotta, az visszafut a helyére, a másik csapat megpróbál minél több játékost elkapni. A játék addig tart, míg az egyik csapatból elfogynak a játékosok.
Vonalfogó
Időtartam: 10 perc
Kor: 6 éves kortól
Helyszín:teremben, szabadban
Fejlesztés: reakcióképesség, gyorsaság, téri tájékozódás
Krétával, ragasztószalaggal vonalat húzunk a terem közepén. Kiválasztunk egy fogót, aki a vonal közepén áll. A többi játékos a terem egyik végében várja, hogy megkezdődjön a játék. Vezényszóra a játékosok elkezdenek futni a terem másik végébe, a fogó -csak a vonalon mozogva!- megpróbál minél több játékost elfogni. Akit sikerül elkapnia, azzal helyet cserél, a következő átfutásnál ő lesz a fogó. Nehezíthetjük a feladatot azzal, hogy akit elfognak szintén fogó lesz. Így egyre nehezebb lesz a többi játékosnak átfutnia a terem másik végébe.
Gólyás fogó
Időtartam: 15 perc
Kor: 7 éves kortól
Helyszín:teremben, szabadban
Fejlesztés: reakcióképesség, egyensúlyérzék, téri tájékozódás
Kiválasztunk két játékost, akiknek bekötjük a szemét és terem közepére állítjuk őket: ők lesznek a gólyák. A többiek szétszóródnak a teremben, leguggolnak: ők lesznek a békák. A békák csak békaugrásban menekülhetnek és egy béka csak 10-et ugorhat. A 10. ugrás után guggolva marad, nem mozdulhat a helyéről. A gólyákat párszor megforgatjuk, ezután indulhatnak vadászni. Keresik a békákat, figyelnek, vajon merre ugrálhatnak? Ha sikerül a gólyának elfognia egy békát, helyet cserél vele: leveszi a kendőt és a játékvezető beköti vele az elfogott játékos szemét, megpörgeti és már indulhat is a gólya vadászni. FIGYELEM: a játékosok számának megfelelően viszonylag kis területen játsszuk a játékost, hogy a bekötött szemű gólyáknak ne kelljen nagy területet bejárniuk. Vigyázzunk, ne legyen akadály a pályán!
Kinn a bárány, benn a farkas
Időtartam: 15 perc
Kor: 6 éves kortól
Helyszín: szabadban, teremben
A terem két végén kijelölünk egy-egy helyet: egyik lesz a farkas-barlang, másik a juhászkunyhó. Kiválasztunk két játékost, egyik lesz a farkas, másik a juhász. A farkas a farkas-barlangba áll, a juhász a juhászkunyhóba, a többi játékos, a nyáj a terem közepén táncol és a következő mondókát mondja:
Ha a farkas messze jár, az erdőben futkosunk,
de ha jön, félünk, hangosan sírunk.
Ezután felkiáltanak:
Farkas-barkas merre jársz?
A farkas válaszol (el is játssza, amit mond):
Most kelek fel az ágyamból, most húzom fel a csizmámat,most..., végül: Most megyek reggelizni. Kergetni kezdi a bárányokat, akit elfog, az bemegy a farkas-barlangba. A juhász kiszabadíthatja az elfogott bárányt úgy, hogy mindkét kezét megfogva, átfut vele a juhászkunyhóba, de közben elfoghatja őket a farkas. A játék addig tart, míg a farkas elfogta az összes bárányt.
Oldal tetejére
Kidobósok
.Nemzetes
Időtartam: 10-15 perc
Kor: 5 éves kortól
Helyszín:teremben, szabadban
Fejlesztés: reakcióképesség, célzás, téri tájékozódás
Minden játékos választ magának egy nemzetet, akit képvisel. A labdát elhelyezzük a terem közepén, a játékosok körbeállják kb. 1-2 m-es távolságban. Figyeljünk, hogy minden játékos egyenlő távolságra legyen a labdától. A játékvezető kiált: Hát akkor jöjjön az a híres, nevezetes....(itt egy nemzet nevét mondja, pl. francia). Az a játékos, akinek a nemzetiségét kiáltották, odarohan a labdához, felkapja, a többiek eközben futva menekülnek a közeléből. A labdás játékos igyekszik eltalálni valakit a labdával. A labdát el lehet kapni. Akit kidobtak, egy hibapontot kap, ha a dobó játékos senkit sem talált el, ő kap hibapontot. Kisebb gyereknél választhatunk állat- vagy növény nevet.
Szobor-kidobós
Időtartam: 10 perc
Kor: 5 éves kortól
Helyszín:teremben, szabadban
Fejlesztés: reakcióképesség, célzás, téri tájékozódás
A labdát elhelyezzük a terem közepén, a játékosok körbeállják kb. 1-2 m-es távolságban. Figyeljünk, hogy minden játékos egyenlő távolságra legyen a labdától. A játékvezető kiáltja valamelyik játékos nevét. Az a játékos, akinek a nevét mondták, odarohan a labdához, felkapja, a többiek eközben futva menekülnek a közeléből. Amint a kiválasztott játékos kezében van a labda, elkiáltja magát: Állj! Ekkor mindenkinek meg kell állnia. A labdás játékos igyekszik eltalálni valakit a labdával, ő sem mozdulhat a helyéről. A labdát el lehet kapni, a labda elöl el lehet hajolni.. Akit kidobtak, vagy aki nem állt meg, "Állj"-ra, vagy ellépett a labda elöl, egy hibapontot kap, ha a dobó játékos senkit sem talált el, ő kap hibapontot.
Oldal tetejére
Lufis játékok
.Egyensúlyozás lufival
Időtartam: amíg a kedvünk tartja
Kor: 3 éves kortól
Helyszín: szabadban, teremben
A játékosok a lufikat a térdük közé szorítják, megpróbálnak elfutni a starttól a célig anélkül, hogy a lufit elveszítenék.
.
Egyensúlyozás a lufival -páros játék
Időtartam: amíg a kedvünk tartja
Kor: 5 éves kortól
Helyszín: szabadban, teremben
A csapat két tagja egymásnak háttal áll, valamelyik társuk kettőjük közé helyezi a lufit. A páros addig közelít egymáshoz, míg a lufi kettőjük között marad. Ügyelve arra, hogy a lufi le ne essen, a páros megpróbál oldalazva eljutni a starttól a célig.
.
.
Madárfészek
Időtartam: amíg a kedvünk tartja
Kor: 5 éves kortól
Helyszín: szabadban, teremben
A csapat tagjai szoros kört alkotnak és karjaikat egymás karjára teszik. Ez lesz a fészek. A lufit letesszük a lábaikhoz, ez lesz a fészekből kiesett kismadár. A csapat feladata a madárkát visszatenni a fészekbe, azaz a lufit eljuttatni vállmagasságig. Kézzel nem szabad hozzáérni!!!
.
.
Lufikígyó
Időtartam: amíg a kedvünk tartja
Kor: 6 éves kortól
Helyszín: szabadban, teremben
A csapat tagjai egymás mögé állnak, felváltva egymásnak háttal, majd szembe. A háttal álló játékosoknak a hátukkal kell megtartani a lufit, a vele szemben lévő játékosnál a hasuk közé helyezzük a lufit és így tovább a sor végéig. Így minden játékosnak (első és utolsó kivételével) van egy lufi a hátánál és a hasánál is. A kígyó elindul. Meddig jut el úgy, hogy egyetlen lufit sem veszít el?
.
.
Villámlufi
Időtartam: amíg a kedvünk tartja
Kor: 5 éves kortól
Helyszín: szabadban, teremben
A játékosok körben állnak. Akinél a lufi van, mond egy nevet és odadobja a lufit. A megnevezett megpróbálja elkapni és továbbdobni a lufit. Ha sikerül gyorsan mond egy nevet. Ha nem kiesik.
.
.
Lufiszállítás
Időtartam: amíg a kedvünk tartja
Kor: 6 éves kortól
Helyszín: szabadban, teremben
A játékosok körbe ülnek a székeken. Lábbal próbálják eljuttatni a lufit a szomszédjuknak. Vajon meddig sikerül a levegőben tartani a lufit?
Oldal tetejére